onsdag 5 november 2008

Vad får vi för mat?

Idag käkade vi Lax,Bulgur o Tzatziki. En hemlis är att jag har ett hyffsat matintresse och gick Hotell o Restaurang i gymnasiet, och det lär säkert dyka upp en o annan matbild framöver i denna blogg.

Men nu har jag dessutom upptäckt andra sätt att laga mat, Åttaåringen har ett Nintendo Wii, och till det finns många spel som fångar fyrkantiga små ögon.

Även mina ögon, Cooking mama är mamman personifierad (o amerikaniserad), hon lagar allt-från grunden! och så gör även du med den trådlösa kontrollen, du vispar, knäcker ägg,kryddar osv.


Jag som i normala fall är en, på gränsen till fanatisk motståndare till halvfabrikat, lagar nu mest sånt som går fort, på det viset hinner jag spela och vara med min Cooking Mama så ofta som jag bara kan.

Inga kommentarer: