tisdag 4 november 2008

Baby Boom

Vet inte om jag har befunnit mig i framtiden som i Heroes S03 (se!!) o inte märkt något men det verkar som om barn är den nya grejjen, accessoaren,lekkompisen.

Träffade barndomskompis A på Ego , hon berättade att bara under detta år hade 4-5 stycken i hennes gamla gymnasieklass fått barn, på Sundsvalls fik flockas det av mammor, märkligt nog inga pappor.

Tycker alla arbetsgivare ska bäva för att förlora sin kvinnliga aretskraft, men eftersom att jag varit i framtiden och fått barn för 8 år sedan så innebär detta en klar fördel för mig som kommer kunna välja och vraka när ni andra är hemma på barnledighet, samtidigt så kan jag plocka russinen ur kakan genom att besöka era småttingar men gå hem när de börjar grina.

Dagens välfärdsproblem:
En kille här i vagn 2 är upprörd över att det inte längre ingår mat i första klass.

2 kommentarer:

Lily sa...

Är du i Sthlm över dagen bara? Felicia behöver nämligen napp o flaskträning igen :)
Puuuussssssss

Mariana sa...

japp dessvärre...utb mellan 13-16 o tåg hem 17...

men till helgen kommer jag ner igen!