måndag 2 mars 2009

Flyga drake

på mitt jobb så ska det processarbetas, detta innebär att man ska effektivisera de arbetsuppgifter som finns, bra så långt. Idag var vi inbjuden till kickoff, för mig innebär det, god mat, fylla och jobbskvaller,

Dagens kickoff innebar att vika pappersflygplan i grupp. Allt jag tänkte under den timmen var hur sent jag skulle få jobba för att tjäna in tiden de där flygplanen tog att vika med exaktheten 8,3 cm.

pratade med A om detta i bilen på väg hem och insåg att jag sluppit undan billigt, hans jobb hade för ett år sedan liknande planer med processstyrning och de som var med på den kickoffen fick, till tonerna av "Eye of the tiger" skuggboxas, därefter hoppa på plastbackar med gamla ärenden i för att sedan avsluta med att high fiva de som var ledarna för processen.

Vad hände med; skrivmaskinen? röka på kontoret? och dessutom i eget rum

1 kommentar:

Unknown sa...

De skulle vara 82 mm långa.