tisdag 25 november 2008

Jurtjyrkogården

På Boston Tea party igår så avhandlades ämnet lögner, tydligen ljuger man i snitt 2 ggr om dagen, jag vet inte hur många gånger min svåger T ljuger, men en lögn känner jag till:

Min syster och hennes karl T o deras två barn, hade för ett par år sen en kanin som hette Stampe.

Denna Stampe levde ett stillsamt liv i ett litet hus/bur på deras tomt, mina syskonbarn älskade denna kanin. De hade han jättelänge men sedan blev han för gammal och dog. Barnen var dessvärre på väg till skolan när de hittade han död och det blev ett jäkla liv o grin såklart. Syrrans karl lovade då att han skulle snickra en kista till Stampe och att de skulle ha begravning på eftermiddagen. Hela dagen slet T med att snickra en träkista, men när han skulle lägga ner kaninen så hade han olyckligt blivit en aning stel, men fan! ska jag snickra om lådan tänkte T, men nej, istället böjde och bände han ner kaninen.

Barnen kom hem, och under hela begravningen tänkte T att det var tur att det inte var öppen kista.

Detta kommer nog att bli T:s livslögn till sina barn, och en morbid historia till oss övriga.

Inga kommentarer: