tisdag 25 november 2008

Det är svårt att vara kvinna

Med anledning av Två barn o en byrackas inlägg.

Man kan inte annat än hålla med, jag hade oturen att dyka upp mitt i en halvhjärtat kylskåpsrensning imorse på jobbet, hela tiden som jag tittade på mögliga matlådor tänkte jag på om J hade dykt upp och styrt upp det där, faaan va duktig han hade varit då (obs obs stark ironi) , till skillnad mot mig som bara;

hjälper deras grupp med en massa jobb som jag egentligen inte behöver göra,Fixar julfesten,Anordnar Fritidsföreningsaktiviteter etc etc ,Att jag dessutom är snygg och smart borde underlätta min plats som hjälte men det gör det inte.

Men, what goes around comes around

En vacker dag som min gamla arbetsgivare K brukade säga,full på en bardisk efter stängning.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag plockade ur diskmaskinen imorse. Fick beröm av AC. Det är lätt att vara man.

Mariana sa...

de är lurade :-)