tisdag 28 oktober 2008

Wake up call

Jag och A är i snooze träsket, klockan ringer men vi går inte upp.

Jag har aldrig varit en morgonmänniska med undantag för när jag arbetade på staten, då tanterna blev arg om man kom in klockan 07.30 trots att arbetstiden startade kl 08.15, morgonmänniska eller inte, när staten kallar infinner du dig!

Har även haft en period i mitt liv då jag arbetade nätter inom restaurangbranschen, det var mer sovmorgon (eller inte sova alls), skiften var ofta långpanna, dvs börja kl 11, jobba till kl 03.30.
¨
Nu arbetar jag privat, o även om jag inte måste vara på jobbet i ottan så känns det ibland som det. Har länge sneglat i teknikbladen att det finns en väckarklocka/lampa som simulerar soluppgångar, och i söndags kunde jag inte motstå längre, den fula plastklockan var då på fyndpris!
Har nu testat den två morgnar o placebo eller inte, men tamejfan att jag känner mig lite piggare, ett extra + är att man dessutom kan vakna till olika ljud, ex grodor, fåglar men även ett ljud som låter som en hjärtmaskin, morbid men härlig.

Ett stort minus är designen som är ngn variant mellan Ufo o Lava lampa, lite öststat liknande och det kommer med all sannolikhet att komma något larm om hur farlig den är i AB också, men tills dess så njuter jag av att bara vara halvdöd istället för stendöd när klockan ringer.

OBS Personen på bilden är inte den som skrivit inlägget

2 kommentarer:

Eriks mammas blogg sa...

Men vad synd att du nu gått o köpt denna lampa. Vi som precis kommit på en billigare lösning: Man köper in ca 3 billiga spotlights från IKEA med tillhörande 3 lampor i olika styrkor t.ex 20W, 40W, 60W. Sedan köper man varsin timer till varke lampa som börjar lysa på morgon vid olika tidpunkter med start på den svagaste of course. Sista och fjärde lampan kan ju vara en jävla bygglampa a la 500W som är riktad rakt i ögonen och voila är man inte pigg då så säg?

Mariana sa...

ja det är förmodligen snyggare också :-)