måndag 27 oktober 2008

She´s gonna blow !

Min goda vän JK tipsade mig om en serie som skulle falla mig i smaken. JK känner min smak väl kan jag konstatera efter intensivt tittande av säsong 1.

Jag talar förstås om underbart härliga..

Californication
Hollywood erbjuder Hank Moody en filmatisering av hans senaste bok, "God Hates Us All", vilket gör att han tillsammans med flickvännen Karen och dottern Becca flyttar ut till Los Angeles. Väl där går allting fel - Karen lämnar honom för Bill, Hank får skrivkramp och han känner dessutom hur han glider ifrån sin dotter Becca. Han förlitar sig på trösten från okända kvinnor han har sex med samt sin vän och agent Charlie Runkle.
Serien skildrar flera invecklade förhållanden mellan Hank och hans medspelare; med Karen, som trots att hon lämnat honom, lyckas leva i både fred och vänskap med, med Becca, som i sin besvikelse över sina föräldrars avbrutna relation ändå förblir stark och lycklig, och med Mia, Bills dotter, som Hank utan vetande om hennes unga ålder, har sex med.
Serien har mer eller mindre klassificerats som komedi, men lyser trots detta med skarpsinnighet, stark dialog och intelligent förkunning.


Tack för tipset, JK, min underbara vän och en partner in crime.














1 kommentar:

Eriks mammas blogg sa...

Ja, jag vet väl att du är sucker för sex, drugs and rock n roll... =) kram!