måndag 22 november 2010

Tradition är ursäkten för att upprepa samma dumheter varje år

Jag har det inte i mig, julmyset och piffandet. Men jag vill ju så gärna, så jag brukar planera;

- Att gå på julmarknader, slutar alltid med att alla redan har varit
- Julbelysning på balkongen, slutar med att jag får köpa ny varje år för att jag blev så less och kastade bort föregående års när den trasslade ihop sig
- Julgransbelysningen? jo samma med den
- Vara ute i tid, slutar med panikhandling när jag märker att det är 22 december
- Lägga in egen sill, hahahahaha
- Baka lussekatter, sedan förbannar jag mig själv för att jag är så dum då det inte är gott och de alltid blir torra
- Göra knäck, som jag sedan bara vill kasta bort för det är en sockerbomb utan dess like
Men absolut värst är att jag alltid blir sugen på att göra pepparkakshus......det brukar bli sådär

Däremot är jag duktig på att göra mat, alltid nåt

5 veckor kvar, God Jul!

3 kommentarer:

disco sa...

Ester tjatar pepparkakshus.
Pepparkaks mos blir det

Mariana sa...

finns byggsatser, vi kanske ska prova det :-)

Anonym sa...

Finns att köpa färdiga pepparkakshus!!! Vår nya tradition "sen förra året" Stockholm semester mitt i allt jul fix får vi hålla hårt på !! Ses snart karm från faktiskt ett vitt skåne!!