onsdag 1 april 2009

Hur vore det med ett alternativ?

Blir så jävla less, på allvar, på Ipred lagen, jag behöver inte nedladdning för att spara pengar, jag behöver nedladdning för,

1) smidighet
2) tv serie missbruk
3) oerhört dåligt utbud av schyssta ljudböcker till bra pris hos återförsäljare och dessutom vem fan vill ha böckerna som cd? ja jag vet att de finns att köpa som mp3 men återigen, utbudet.

Sen så förstår jag att de som gör film och musik vill tjäna pengar på det, jag menar det är faktiskt deras jobb och självklart ska man få tjäna pengar på sitt jobb, men vafan skapa ett alternativ före att en stenålderslag träder i kraft som bara manar människor till att bli obstinata anarkister som skapar egna vägar till att fildela för det är precis det som händer just i detta nu.

Ovanligt upprört inlägg för att vara i min extremt opolitiska blogg, men tamefan att det behövs i dagar som detta, när ett aprilskämt som Ipred lagen införs utan att någon småfnissar "April April" bakom ryggen på dig.

Inga kommentarer: