torsdag 19 mars 2009

Close call

3 minuter tillgodo från att missa tåget, får mig att tänka på när jag o kollega J skulle fara till Stockholm och hålla en viktig träff för närmare 60 pers.

Jag o J tog lite åksjukepiller, de kan man bli lite dåsig av, jag o J satt som två fånar med E:ade ögon på Svalls tågstation , båda tittar på klockan,
-öhhh när gick tåget?
-öhhhhh 6 min över ..

-shiiiit

detta följdes sedan av springande och asgarv då klockan var ca fyra över.

detsamma hände mig alltså idag, men då med en blandning av morgonens åksjukepiller och två öl i kombination med tidsoptimism av två pratglada tjejer som inte träffats på ett tag,väl på stationen, Lily sprang åt ett håll och jag åt ett annat, vart är spåret? vart är spåret ? o väskan?, ja men tilslut lyckades jag lokalisera spår 17b.

nu på tåget med ett leende på läpparna, saknar dig redan Lily!

Inga kommentarer: