fredag 27 februari 2009

Tugga på denna, alla modebloggare

Jag har sett en massa kids här i Sundsvall som stryker omkring iförd adidasbyxor klassisk stajl, med tvist, tvisten är att de är tajta nertill, det hela ser väldigt roligt ut, tycker jag som var med på den tiden det begav sig med helbreda adidas med knappar i sidorna.

Hursomhelst så tycker åttaåringen att de är jättesnygga och jag sa till honom att betala hälften själv så får du dem, idag skulle jag kolla på stan vad de kostade, går på Stadium, den enda sportaffär jag brukar gå på, då tjejen som jobbar säger,

-nä du får gå på Intersport, de där byxorna är ett lokalt fenomen, vi tar inte in dem.

Vidare till Intersport,
-hej jag vill höra om du har bla bla tajta ganska fula adidasbyxor
-Ja du de hänger här, du kan tacka mig att de är populär det var jag som började lagerföra dem, bättre än håliga jeans vettu
-ja det vet jag inte men bra då vet jag att de finns här

Andra lokala fenomen: snowjoggings i Bräcke, Canadian Goose jacka på Stureplan, Foppa tofflor i Övik och träskor i Dalarna.

2 kommentarer:

Unknown sa...

och täckkjol i östersund

Mariana sa...

det är på kontoret ju :-)