onsdag 28 januari 2009

Klassiskt

Diskussion i bilen imorse, huruvida man skulle palla en sk klassiker (ni vet skidor,simning etc), A kom med en crazy idé att man skulle anordna tävlingen lokalt, ex 9 mil på skidor i Ryggis spåret (som är 2 km) , anledningen till lokal anordning skulle vara så att man visste att man pallade, det är humor.

Det finns endel skräckhistorier om den där klassikern så jag tror jag avstår, oavsett lokalt eller old school, gammal arbetskompis M berättade hur han krampade sig igen hela Lidingöloppet, blev sist och missade tåget hem, två barn säger sig ha åkt vasan, det kan jag nästan inte tro på, hursom, här kommer klassiker momenten i den ordning jag helst skulle göra dem, om jag hade en pistol riktad mot huvudet,

  • Vansbrosimmet, säger sig självt varför, kortast
  • Vasaloppet, blåbärssoppa är gott, säkert bra party efteråt o jag gillar att åka längd
  • Vätternrundan, fy fan, men hellre cykel än enbart jobba med min tunga kropp
  • Lidingöloppet, kommentarer överflödiga, se ovan argument

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi kanske ska köra en klassiker... Holmsjön runt på cykel.
Några varv på södra med våra nya skidor :-))
Simma i holmsjön
Löpningen kan vi kanske stå över...

Självklart ska A och Jonas också vara med...

Mariana sa...

kanske de ska köra o vi är domare :-) med ett glas vin i handen. Alternativt tjejerna mot killarna...haha
nya skidor till dig med?, bra ;-)

hörde förresten av A att du brukar åka längd med hundarna, lät grymt kul, n helg i Holm framöver kanske alá midsommar men med snö iställt?

Anonym sa...

Ja det låter ju väldigt bra. De får köra så dricker vi vin men vi kan väl vänta tills jag slutat att amma...

Det är super kul att köra med hund och fort går det oxå...