måndag 12 januari 2009

Fattiglapp

Som alla andra innevånare i landet lagom så försöker jag snåla in på pengarna och gå ner i vikt i januari. Att göra båda dessa saker och sluta med alla dåliga vanor är egentligen så sjukt dumt så jag måste skratta, att det dessutom inte är den lättsammaste månaden på jobbet gör det ännu roligare, men det som inte dödar en brukar mammor säga, inte min kanske, men andras.

Så jag bjuder er på min veckomatsedel så långt jag tänkt:

Måndag: ravioli (detta beror mest på tidsbrist dock)

Tisdag: köttfärssoppa

Onsdag: kyckling, currysås med ris

Torsdag: lax med spenat

Fredag: har turen att vakta åttaåringar på klassfest, så här kan det bli att unna sig hämtkäk

Nu kanske ni tänker, billig matvecka? men då vet ni inte allt som är borttaget i form av chips o läsk, det är faktiskt så man skäms (samt måste avvänja sig)

Inga kommentarer: