onsdag 21 januari 2009

Den vita masajen

kollega/gubbtjyv/gammal chef S, berättade imorse på fikat om sin Gambia resa i början på 80 talet, helt otrolig historia som bla innefattade att han blivit fötrollad med vodoo av en kvinna så att hans överläpp börjat hänga helt okontrollerat när han kommit hem, hur han nästan inte hade några kläder med sig hem för han hade tyckt så synd om alla och gett bort sina kläder, han gick å andra sidan under tilltalsnamnet "Moneyman" av befolkningen, haha fan vad de ska längta efter hans återkomst, nu är det bara en massa medelålders fruntimmer som far dit o skaffar sig killar.

La grande final på fikat var när S säger,
-vänta jag ska hämta en sak jag köpte på resan!
han återkommer med en jättefint snidad flodhäst i trä.
-vet ni, jag beställde 13 st av killen men sen när jag skulle hämta dem så var de lite ojämna under
men när jag påpekade det för killen så tar han djuret och sätter det på ett bord,vickar på det och säger,
- yeah.... walking,walking!

killen som handsnidat 13 st flodhästar visste att ha svar på tal till den vita Masajen/Moneyman

Inga kommentarer: